Vil du være med til at udvikle fordelagtig konkurrenceudsættelse af indkøb på Skandinaviens største universitet? Hvis du har mod på at arbejde med udbud og kontrakter i samarbejde med dygtige kolleger og forskere i verdensklasse, er her en mulighed for dig. Koncern Økonomi søger 3 dygtige medarbejdere med interesse for udbud, kontrakter og forretningsudvikling til Indkøbssektionen på Københavns Universitet.
Universitetet køber årligt ind for ca. 2 mia. kr., og arbejdet i Indkøbssektionen handler om, at få mest mulig forskning og uddannelse for pengene gennem bedre indkøb.
Indkøbssektionen på KU er i hastig udvikling. Samtidig med, at vi skal levere aftaler, der opfylder de mange behov hos vores brugere, skal vi levere store besparelsespotentialer på indkøb mhp. at frigøre midler til universitetets primære aktiviteter – forskning, uddannelse og formidling. Aftaleporteføljen skal derfor udvides og udvikles bl.a. med nye krav til bæredygtighed.
Dine opgaver
Du skal selvstændigt kunne rådgive kolleger og brugere ifm. udbud, tilbudsindhentninger og kontrakter til enkeltanskaffelser af dyrt forskningsudstyr og til rammeaftaler. Du skal løbende bidrage til at opdatere standard dokumenter og templates til udbud og kontrakter, så de lever op til krav fra lovgivning og samtidig kan bidrage til den løbende effektivisering af universitetets indkøb. I den udvikling er det afgørende, at vi holder os inden for rammerne af lovgivningen og reglerne for udbud. Du vil derfor sammen med kolleger i et stærkt team få ansvar for at sikre dette.
Dine primære opgaver vil være:
- Udarbejdelse og vurdering af indkøbs- og leverancekontrakter
- Kvalitetssikring af udbuds- og kontraktdokumenter udarbejdet af kolleger
- Rådgivning og dialog med fagfolk, der ikke kender til udbud
- Bidrage til fortsat udvikling af modeller og værktøjer til indkøb og udbud
Du vil få rig mulighed for efteruddannelse i form af kurser, netværksdeltagelse og evt. egentlige uddannelsesforløb.
Kvalifikationer
Vi søger både en nyuddannet og en eller to med lang erfaring med udbud fra andre private eller offentlige virksomheder. Det vigtigste er, at du har lyst til at arbejde i en stor og kompleks organisation med højt til loftet.
Vi har en forventning om, at du:
- har en relevant uddannelse og/eller flere års erfaring med konkurrenceudsættelse og kontrakter i offentlig virksomhed
- har flair og interesse for juridiske problemstillinger og forretningsudvikling
- har kendskab til de nødvendige værktøjer i Microsoft Office pakken
- kan skrive og kommunikere forståeligt – herunder med andre fagfolk
- kan arbejde sammen med andre om at nå et fælles mål i en uhøjtidelig atmosfære, hvor der også er plads til skæve vinkler
Det vil være en fordel, men ikke et krav, hvis du har indkøbserfaring fra en offentlig virksomhed og måske også fra forskningsmiljøer. Mange af aktiviteterne vil være understøttet af vores standard værktøjer og modeller, som du skal være med til at udvikle løbende. Der er ikke altid værktøjer til rådighed til en given situation. Derfor er det nødvendigt, at du kan hjælpe dine kolleger med at ”navigere i landskabet, når kortet ikke rækker”.
Løn & Ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning i henhold til overenskomst mellem Skatteministeriet og AC. Indplaceringen vil være som fuldmægtig eller specialkonsulent i staten. Den ugentlige arbejdstid er 37 timer. Der vil være mulighed for at forhandle tillæg efter kvalifikationer. Ansættelse er 1. november eller snarest muligt derefter.
Yderligere oplysninger om stillingen kan rettes til indkøbschef Peter Lintrup på telefon 28 75 28 29 eller mail: peli@adm.ku.dk
Vi ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.
Send ansøgning bilagt cv. samt dokumentation for uddannelse elektronisk via jobsiden på http://jobportal.ku.dk, så den er universitetet i hænde senest mandag den 25. september 2023. Vi modtager helst kun elektroniske ansøgninger. Samtaler afholdes løbende og senest i uge 41. Send derfor din ansøgning hurtigst muligt via linket.
Efter første samtale bliver udvalgte kandidater inviteret til en samtale nr. 2, hvor du bliver stillet en lille opgave.
Vi glæder os til at læse din ansøgning.
Københavns Universitet
Københavns Universitet er et forskningsuniversitet i verdensklasse, drevet af intellektuel kreativitet og kritisk tænkning, hvor forskere og studerende siden 1479 har udvidet horisonter og bidraget til at bevæge verden fremad, hvilket bl.a. har givet universitetet 11 nobelprismodtagere. Universitetet har med over 5.000 forskere og 37.000 studerende et internationalt forsknings- og studiemiljø og ligger højt placeret på de toneangivende ranglister over verdens bedste universiteter.
Det er en arbejdsplads med et tårnhøjt ambitionsniveau og en stærk faglighed. Universitetet har et årligt forbrug på 1,8 mia. kr. af varer og tjenesteydelser. Universitetets bestyrelse og ledelse har sat en målsætning om at tilvejebringe indkøbseffektiviseringer på mindst 100 mio. kroner årligt, som vi forventer at realisere over de næste år.
Indkøbssektionen på Københavns Universitet består af 19 medarbejdere, der arbejder med udbud, indkøbskategorier, bæredygtige indkøb, kontrakter, jura, analyser og udviklingsprojekter. Vi arbejder professionelt med alle aspekter af indkøbsprocessen og stræber kontinuerligt efter at udvikle og optimere vores bidrag til opgaveløsningen på universitetet.
Du kan finde yderligere oplysning om Københavns Universitet på vores hjemmeside www.ku.dk
Københavns Universitet giver sine knap 10.000 medarbejdere muligheder for at udnytte deres talent fuldt ud i et ambitiøst, uformelt miljø. Vi sikrer traditionsrige og moderne rammer om uddannelser og fri forskning på højt internationalt niveau. Vi søger svar og løsninger på fælles problemer og gør ny viden tilgængelig og nyttig for andre.
Info
Du kan ikke se indholdet i dette felt på grund af dine cookie-valg.
Klik her for at redigere dine cookie-indstillinger.
Kategori: Markedsføring
$ads={1}